Головна » Статті » Досвід роботи вчителя історії

У розділі матеріалів: 19
Показано матеріалів: 1-19

Закон України № 1662-VІІІ «Про внесення змін до закону України “Про вищу освіту” щодо працевлаштування випускників» набув чинності.
Зміни в законодавстві відбулися відповідно до норм Конституції України
Мої статті | Переглядів: 363 | Додав: maqna_T | Дата: 07.02.2017 | Коментарі (0)

Підготовка вчителя історії до уроку

Методичні рекомендації | Переглядів: 2207 | Додав: maqna_T | Дата: 06.11.2016 | Коментарі (0)

Учительське дослідження

Дослідницька діяльність учнів на

уроках історії та суспільствознавчих дисциплін

                                   

Межова – 2014

Анотація

    Автор щиро сподівається, що представлена в цій статті інформація виявиться корисною широкому колу вчителі

  Стаття присвячена комплексному вивченню дослідницької діяльності - вищій формі самоосвітньої діяльності учня.

 Метою статті є аналіз формування науково-дослідницьких вмінь у школярів , як процесу складного і довготривалого.

 У роботі розглядаються ключові етапи виховання юного дослідника.

 Автор дає узагальнену характеристику основних видів дослідницької діяльності учнів.

Узагальнюється практичний досвід вчителя по розвитку дослідницьких та пізнавальних вмінь .

 Стаття підводить деякі підсумки вивчення дослідницької діяльності, згідно яких  проведення наукових досліджень у школі доцільно поєднувати з розвитком творчої особистості , він має стати його кінцевим результатом.

Методичні рекомендації | Переглядів: 1008 | Author: Велика Тетяна Петрівна | Додав: maqna_T | Дата: 05.11.2015 | Коментарі (0)

Міністерство освіти і науки

Дніпропетровська обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

Відділ освіти Межівської районної державної адміністрації

Межівський аграрний ліцей-інтернат

 

Учительське дослідження

Дослідницька діяльність учнів на

уроках історії та суспільствознавчих дисциплін

 

                                        Вчителя історії та правознавства

                                                 Великої Тетяни Петрівни

 

Межова – 2014

Анотація

    Автор щиро сподівається, що представлена в цій статті інформація виявиться корисною широкому колу вчителі

  Стаття присвячена комплексному вивченню дослідницької діяльності - вищій формі самоосвітньої діяльності учня.

 Метою статті є аналіз формування науково-дослідницьких вмінь у школярів , як процесу складного і довготривалого.

 У роботі розглядаються ключові етапи виховання юного дослідника.

 Автор дає узагальнену характеристику основних видів дослідницької діяльності учнів.

Узагальнюється практичний досвід вчителя по розвитку дослідницьких та пізнавальних вмінь .

 Стаття підводить деякі підсумки вивчення дослідницької діяльності, згідно яких  проведення наукових досліджень у школі доцільно поєднувати з розвитком творчої особистості , він має стати його кінцевим результатом.

 

ВСТУП

Процес пізнання - це процес переходу від найпростіших моделей світу до більш складних . Дитина повинна розвиватись і навчатись кожної миті, не помічаючи цього. Необхідно, щоб безперервно відбувалась різноманітна пізнавальна дослідницька діяльність. Вона повинна бути спільною з учителями, батьками, іншими дітьми. Як тільки зникає зацікавленість, натхнення, подив, то одразу починають панувати лінощі та примус. Труднощі у навчанні стають нездоланними , і дитина, яка була старанна і дисциплінована, виявляється не здатною до подальшого набуття знань та навичок.

Дослідницька діяльність - вища форма самоосвітньої діяльності учня формування науково-дослідницьких вмінь у школярів - процес складний і довготривалий.

Методичні рекомендації | Переглядів: 984 | Author: Велика Тетяна Петрівна | Додав: maqna_T | Дата: 05.11.2015 | Коментарі (0)

Система відбору учнів для науково-дослідної роботи.

Виступ Великої Т.П.вч.вищ.кв.кат.,ст. вч. на семінарі заступників директорів Межівського району в МАЛІ (вході круглого столу з учнями)(26.03. 2015)

Методичні рекомендації | Переглядів: 387 | Author: Велика Тетяна Петрівна | Додав: maqna_T | Дата: 05.11.2015 | Коментарі (0)

Виховання творчої особистості засобами креативної освіти.

    Виступ вчителя історії  Межівського аграрного ліцею-інтернату

                                           Великої Т.П.

  • Наш час – це час суттєвих змін у науці, техніці, інформаційному середовищі, освіті. Суспільству потрібні люди, які здатні приймати нестандартні рішення, вміють творчо мислити. Тому одним із пріоритетних напрямків політики нашої держави є турбота про обдаровану та талановиту молодь, її творчий, інтелектуальний, духовний та фізичний розвиток. Як зазначено у Національній доктрині розвитку освіти, «Держава повинна забезпечувати … розвиток творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості» .
Методичні рекомендації | Переглядів: 591 | Додав: maqna_T | Дата: 04.11.2015 | Коментарі (0)

Наш край в середнi вiки. Записки краєзнавця.

За сучасною періодизацією безпосепедньо краєзнавчий матеріал статті охоплює кінець пізнього середньовіччя (кін.ХVст. ) -та новий час (ХVI-ХІХcт.).

Мої статті | Переглядів: 487 | Додав: maqna_T | Дата: 04.11.2015 | Коментарі (0)

Цей каталог може бути продовженим.

Мої статті | Переглядів: 354 | Додав: maqna_T | Дата: 30.10.2015 | Коментарі (0)

Перегляд історичного фільму допоможе краще засвоїти матеріал або схилить до роздумів про людське буття,можливе викличе заперечення щодо трактування подій авторами.

Мої статті | Переглядів: 313 | Додав: maqna_T | Дата: 30.10.2015 | Коментарі (0)

Учнівський  реферат

Система вищої освіти України та Швейцарії: порівняльна характеристика. Автор випускнця МАЛІ,зараз студетнка Київського "вишу".

                                                                     План

  1. Ступенева система вищої освіти.

2.           Система акредитації.

3.           Якісні та кількісні характеристики вищих навчальних закладів

Структура вищої освіти України побудована відповідно до структури освіти розвинених країн світу, яка визначена ЮНЕСКО, ООН та іншими міжнародними організаціями. Але досвід інших країн ніколи не буває зайвим. Для порівняння системи освіти України наша учениця обрала Швейцарію, оскільки освіта, надана цією країною вважається однією з кращих у світі.

Мої статті | Переглядів: 413 | Додав: Radim0007 | Дата: 28.10.2015 | Коментарі (0)

Учнівське повідомлення про бюджет Євросоюзу

Мої статті | Переглядів: 368 | Додав: maqna_T | Дата: 31.08.2015 | Коментарі (0)

Коротке учнівське повідомлення про поняття толерантності

Мої статті | Переглядів: 724 | Додав: maqna_T | Дата: 31.08.2015 | Коментарі (0)

Вплив будівництва Катерининської залізниці  на розвиток

нашого краю на рубежі ХІХ - ХХст.

Доповідь Великої Т.П.(вчитель вищ.кв.кат. ,ст. вчит.)

До 70-років XIX століття на місці теперішнього м.Красноармійська та смт.Межова був степ. Землі навкруги належали Гришинській,Слов'янській та Марієнтальській громадам. Між ними проходив битий шлях з Лозової на Маріуполь ( Старий Муравський шлях )......

В цілому ж ,виробники Катеринославської губернії в кінці XIX-на поч.. XX ст.завдяки розгалуженій мережі залізниць отримали широкі можливості для капіталізації своїх господарств. В цілому товаризація в 1909- 1913 рр. становила 40 %.

Список використаних джерел

  • «Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона»: В 86 томах (82 т. и 4 доп.). — СПб.: 1890—1907 гг.
  • Екатеринославская губернія съ Таганрогскимъ градоначальствомъ. Списокъ населенныхъ местъ по сведениям 1859 года. Изданъ Центральнымъ Статистическимъ Комитетомъ Министерства Внутреннихъ Делъ. Обработанъ редакторомъ И Вильсономъ. 1859. — IV + 452 с.
  • Волости и важнѣйшія селенія Европейской Россіи. По данным обслѣдованія, произведеннаго статистическими учрежденіями Министерства Внутренних Дѣл, по порученію Статистическаго Совѣта. Изданіе Центральнаго Статистическаго Комитета. Выпуск VIII. Губерніи Новороссійской группы. СанктПетербургъ. 1886. — VI + 157 с.
  • http://uk.wikipedia.org/
Мої статті | Переглядів: 423 | Author: Велика Т.П.,вчитель історії | Додав: maqna_T | Дата: 18.05.2015 | Коментарі (0)

Опис музейного експонату

План

  1. Назва експонату

  2. Приблизне датування

  3. Зовнішній вигляд

  4. Ступінь збереження

  5. Практичне застосування  

В нашому шкільному музеї зберігається багато цікавих експонатів, серед яких і рушник вишитий моєю прабабусею, Федоренко Ганною, уродженкою с. Іванівка.

На рушнику по обох краях зображено однакову вишивку. На ній зображено букет маків. Під ним розташована хвиляста лінія прикрашена  листочками дуба, маку, що є традиційним поєднанням в українській вишивці. Також зображені колосся пшениці та волошки.

Рушник зберігся добре, незважаючи на його давність.                        

Діапазон використання українських рушників був дуже широкий, хочу вони рідко використовувалися по прямому призначенню – як рушники. Служили вони оберегами, були найважливішим компонентом інтер’єру хатини, одягу і обрядів. При цьому рушник використовувався багато і майстерно орнаментований традиційний ними обереговими знаками, що відповідно його головному призначенню.

Кожен рушник має своє значення, яке передано у орнаменті. На цьому експонаті зображені маки, волошки та колосся пшениці.

З давніх часів в Україні святили мак і їм обсівали людей і худобу тому, що вірили, що мак дає чарівну силу, яка захищає від будь-якого зла. Також вірили, що навесні поле після битви покривається маками. Ніжна і трепетна квітка несе в собі незабутню пам’ять маку на сорочках, рушниках, а на голови одягали вінки з семи маків, обіцяючи цим ритуалом, зберегти і продовжити рід.

Волошки – символ ніжної та тонкої душевної краси, праведності і святості, душевної чистоти, скромності і привітності. Вважається, що волошки мають значну магічну силу, як оберіг від злих духів, лихої долі та всіляких напастей – витівок лукавого. Особливу силу мають волошки для наречених на весіллі, настоєм волошок окроплю плюють галявини де гуляють хлопці та дівчата Купальської ночі.

Колосся пшениці означають достаток в сім’ї.

Висновок:

Отже ми бачимо, що цей рушник має цікаве значення: захищає від зла та нечисті, елементи пшениці та символіка води вказують на достаток та надію на краще.

Мої статті | Переглядів: 1090 | Author: Велика ТП | Додав: maqna_T | Дата: 18.05.2015 | Коментарі (0)

Афоризми будуть додані найближчим часом

Позакласні заходи | Переглядів: 331 | Author: Велика Тетяна Петрівна | Додав: maqna_T | Дата: 23.11.2014 | Коментарі (0)

ПРОВЕДЕННЯ КВЕСТ-ГРИ НА УРОКАХ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН.

Методичні рекомендації.

Велика Т.П.Вчитель вищ.кв. кат. ,ст.вч.

Починаючи з кінця ХХ століття швидкість людського життя наростає з надзвичайним розмахом, прискорюючи темп  світової історії. Освіта у своїй змістовій частині не завжди встигає за технологіями, що швидко змінюються.

         Сьогодні дедалі більше кажуть про те, що місія сучасної освіти полягає у тому, щоб допомогти виховати громадян, які зможуть жити й продуктивно працювати у суспільстві, яке стає динамічнішим і складнішим. Школа має допомогти молодим людям зорієнтуватися, обрати життєві орієнтири, усвідомити сутність і перспективу динамічних, багатокультурних, глобальних змін, освоїти їх і здійснювати протягом усього життя.

         Аналіз світового досвіду показує, що причина поширення компетентнісного підходу у системах освіти різних країн лежить швидше в соціальній сфері, а не в освітянській і не в педагогіці. Причина полягає в тому, що в умовах інформаційного суспільства, у якому стрімко застарівають знання про світ, необхідно не стільки передавати учням суму тих чи інших знань, скільки навчити їх здобувати ці знання самостійно, уміти користуватися ними для вирішення нових пізнавальних і практичних завдань, тобто навчити бути компетентними. Кожні 5-6 років виникають і стають затребуваними цілі галузі професійної діяльності. Це вимагає від людей високої мобільності. Невипадково відоме гасло “Освіта на все життя” перестало бути актуальним і на сьогодні заміняється гаслом “Освіта через усе життя”. Кожен випускник школи має бути готовим до того, що йому все життя доведеться вчитися: опановувати нові матеріали, нову техніку, нові технології роботи, підвищувати свою кваліфікацію, здобувати додаткову освіту.

Методичні рекомендації | Переглядів: 434 | Author: Велика Тетяна Петрівна | Додав: maqna_T | Дата: 26.01.2014 | Коментарі (0)

Тема. Початок Великої Вітчизняної війни.  (1941—1942 рр. )

Тип уроку : застосування нових знань.

Форма уроку: урок - семінар

Обладнання: підручник, настінна карта «Друга світова війна» , електронний атлас:  карта «Україна в роки Другої світової війни».

Основні поняття і терміни: план «Барбаросса», «бліцкриг»,  Велика Вітчизняна війна,фронт, тил, укріпрайони, «лінія Молотова», танкова битва, мобілізація, оточення, Державний Комітет Оборони, Ставка Верховного Головнокомандування, евакуація, перебудова економіки на воєнний лад, окупація.

 

Розробки уроків з історії | Переглядів: 697 | Додав: maqna_T | Дата: 01.11.2013 | Коментарі (0)

Єдиний урок

«  Гриміли бої в Придніпров`ї »

 

(до 70-річчя визволення Дніпропетровщин в роки ВВв)

                                                                                                       Підготувала:                                                                                                      вчительісторії МАЛІ

ВеликаТП

 

 Межова

2013

 

Виховні заходи | Переглядів: 690 | Додав: maqna_T | Дата: 16.05.2013 | Коментарі (0)

Тема.                                   Рух Опору в Україні.

Мета.  Схарактеризувати рух Опору та його течії.

Розкрити внесок руху Опору в перемогу над фашизмом.

Закріплю­вати навички аналізу і зіставлення історичного ­матеріалу, вміння розглядати історичні явища в конк­рет­но-історичних умовах.

Виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.

Тип уроку:    комбінований.

Розробки уроків з історії | Переглядів: 936 | Додав: maqna_T | Дата: 03.10.2012 | Коментарі (0)